Monday, April 21, 2008

TeNTanG ConGkaK...


Congkak merupakan salah Satu Filem Seram arahan Ahmad Idham yang telah di tayangkan pada 17 April 2008 yang lalu telah mendapat sambutan hangat di seluruh negara.

Dah tgk muvee nih ngan membe member rumah yg ramai lagik best.. 10 org sekali tgk... pastuh kat klcc(summe org pun pelik nape klcc waktu tuh ahad tuh tak penuh) plak tuh ... pastuh siap combo lagik forbidden kingdom.. hiks...

so the story begin..

Filem yang memaparkan kisah 4 beranak yang pergi bercuti ke Tanjung tasek Putih tapi telah tersesat ke rumah yang berhantu. Sufiah yang merasai ada sesuatu yg tak kena dengan rumah itu telah memujuk Kazman untuk pulang dari bercuti. Tapi tidak diendahkan oleh Kazman yang mengatakan tidak ada yang tidak kena dengan rumah itu.

Tetapi setelah beberapa siri adegan yang seram( yg boleh dijangkakan di mana waktu seram) kazman menyedari yang rumah itu sememangnya berhantu. Dan keadaan kemuncak apabila 2 org anaknya hilang dan isterinya terapung (dialog yg kelakar time time seram tuh) tetapi dapat diselamatkan dgn hadir nya Pak Tua..

Well Secara keseluruhannya cerita nih seram( tapi seram yg bley expected kat mane yg seram) menarik.. n mase awal awal nyer agak boring sket laa.. tapi pada tgh ngan akhir akhirnye tak laa bosan sgt.

Cuma yg tak paham sgt laa cite nih... nape laaa tak tido je 4 beranak tuh satu bilik... lepas anak die kena rasuk pun still jugak tido sowang... dah budak tuh takut .. ajak je la tido satu bilik ngan mak abah die..cian anak die tido sowang sowang lepas kena rasuk... Pastu kebiasaannya klu isteri dah dgr mende bunyi bunyi kat bawah.. cuba laa kejut kejutkan suami die klu nak gi turun tgk...ngeh ngeh... sekadar nasihat untuk diri sendiri.. ....

Owh Yee..nak tnya barang barang mcm congkak nih bley jugak ade penunggu ek?

tapi papehal pun aku rase jangan pandang Belakang lagi seram.... layannn....



CongkAk ZaMaN PurbAKalA

No comments: